Gylling runder 100 begivenheder på under et år

28. juni 2019

Siden lanceringen af Projekt Visuel Landsby har foreninger i Gylling oprettet over 100 begivenheder på Facebook med siden ”Gylling og omegn” som medorganisator.

 

 

Af Gylling Kulturforening

 

Gylling Kulturforening lancerede i august 2018 Projekt Visuel Landsby, og siden er det gået stærkt. Mange af lokalområdets foreninger og virksomheder har taget løsningen med hjemmeside, Facebookside, Facebookgruppe og storskærm i Dagli’Brugsen Gylling til sig. Det betyder blandt andet, at Facebooksiden Gylling og omegn kan præsentere en samlet oversigt over byens begivenheder.  Og de, der ikke bruger Facebook, kan følge med på hjemmesiden http://www.gyllingogomegn.dk.

 

På den måde danner Gylling Kulturforening et overblik over de lokale aktiviteter og kan derfor bidrage med hjælp, tip og tricks og gode råd, når behovet opstår.

 

”Med løsningen samler vi flest mulige af begivenhederne ét sted, så man kan få et overblik over, hvad der sker i Gylling og omegn – og det har netop været et af fokuspunkterne. Det, mener vi, gavner alle byens foreninger, der har behov for at eksponere deres arrangementer,” siger Peter Dalsgaard Larsen, sekretær i Gylling Kulturforening. Han fortsætter:

 

”Det er fantastisk, at vi på under ét år har rundet 100 begivenheder i Gylling og omegn. Det er med til at vise, at vi her har et aktivt, attraktivt og levende samfund, der er fyldt med ildsjæle. Her er virkelig mange mennesker, som arbejder hårdt for at gøre området til et spændende sted at bo.”    

 

Rockfestival er begivenhed nummer 101

Med tankerne på en velafviklet Hads Herred Rockfestival i maj 2019, blev det meget passende netop Hads Herred Rockfestival 2020, det tog hul på de næste 100 begivenheder. Den blev nemlig Gylling og omegns begivenhed nummer 101 som medorganisator på Facebook.

 

”Samspillet med Gylling Kulturforening og de andre foreninger er vigtigt, så vi kan hjælpe hinanden – blandt andet med at skabe overblik over alt det, der sker herude. Gylling og dets opland er jo et helt fantastisk aktivt sted med en masse mennesker, der enten deltager og bakker op eller selv engagerer sig i de ting, der bliver stablet på benene,” siger Thorbjørn Forsberg, hovedmanden bag konceptet Metal I Forsamlingshuset og med-arrangør af Hads Herred Rockfestival.

”Med Metal I Forsamlingshuset har vi fundet en niche, som vi har succes med, og det gælder både koncerterne i Gylling Forsamlingshus og med festivalen, som også kommer til at foregå i 2020. Vi har fået sat Gylling på landkortet i forhold til musik, og det har vi gjort med et nærmest ikkeeksisterende budget til markedsføring men med et meget bevidst brug af især mulighederne på Facebook. Her når vi ganske bredt ud, ikke mindst takket være lokale, der fortæller venner og familie om, hvad der sker. Forhåbentlig kan det inspirere andre lokale aktører”, forklarer han.

 

Lær mere om markedsføring på Facebook

Netop inspirationen og det, man med et moderne udtryk kalder ”best practice”, er i fokus, når Gylling Kulturforening efter sommerferien inviterer interesserede fra Gylling og omegn til undervisning i at lave gode opslag og arbejde mere struktureret med Facebook. Det er nemlig endnu et af fokuspunkterne i Projekt Visuel Landsby. Facebook er blot én mulighed for markedsføring men er i første omgang omdrejningspunktet for undervisningen, da det er en gratis og relativt ukompliceret måde at nå ud til mange mennesker på.

 

Har du spørgsmål eller gerne vil vide mere om Projekt Visuel Landsby, så kan du sende en e-mail til: gyllingkulturforening@gmail.com

 

 

Projekt Visuel Landsby er: 

  • En hjemmeside, hvor vi fortæller om de mange gode ting, der sker i Gylling og omegn.

  • En skærmløsning i Brugsen, sådan at alle kan se, hvad der sker i Gylling og omegn.

  • En Facebook- side, hvor vi ”ud af til” markedsfører os i forhold til f.eks. tilflyttere.

  • En Facebook- gruppe, hvor vi ”ind af til” debatterer, efterlyser og hjælper hinanden.

  • En Facebook- gruppe: Gylling og omegns frivilligkorps, hvor foreningsformænd kan bede om hjælp til afgrænsede opgaver.    

 

Statistik:

  • 101 Facebook-begivenheder oprettet siden d. 25. august 2018

  • 70.400 personer har fået oplysninger om begivenhederne vist på skærmen

  • 2.700 personer har svaret, at de enten var ”interesserede” eller "deltager" i begivenhederne

  • 776 billetklik